.

Popüler Yayınlar

4 Nisan 2016 Pazartesi

yazının tarihi tarihsel yazılı metinler tarihte yazı

hitit çivi yazısı
hitit çivi yazısı
yazının icatı
yazının icatı
duvar yazısı
duvar yazısı
yazı sembolleri
yazı sembolleri
ilkel yazılı metinler
ilkel yazılı metinler
yusufu den nesih örnekleri
yusufu den nesih örnekleri
tarihi yazılı metinlerden örnek
tarihi yazılı metinlerden örnek
fatihin fermanı
fatihin fermanı
yazılı antlaşma
yazılı antlaşma
YAZININ TARİHİ TARİHSEL YAZILI METİNLER TARİHTE YAZI : yazı tarih boyunca insan oglunun konuşma ortamında,sözlü ifade edebildigi olguları bir metin üzerine kazımasına,işlemesine oyma ve yontma yoluyla nakletmesine araç teşkil eden bir sistem olarak süregelmiş,ve ilk icat edildigi günden bu yana aynı insan oglunda oldugu gibi köklü degişikliklere ugramıştır.ilk yazılı metinlerin M.Ö 3000 li yıllara kadar dayandıgı  elde edilen bulgularla sabittir.eski mısırda yerleşmiş olan hitit ve perslerden kalma çivi yazısı örnekleri,hiyeroglif kalıntılar mevcuttur.yazının tarihi ne kadar öncelere dayanır gerçek anlamda bilinmez ama,daha sonraki dönemlerinde bir çok sözleşmeye,antlaşmaya, ülkeler arası oluşturulan protokole kaynak teşkil etmiş, bunların tarihsel yazılı metinler halinde tarihteki yerlerini almasına sebep teşkil etmiştir.unututmamalıdır ki kutsal kitabımız Kuranı Kerim bile indirilmesi sonrasında,hemen yakın dönemde keçi ve koyun postları üzerine nakledilen ilk yazılı nüshaları sayesinde günümüze kadar ilk indirildigi orijinalliginde ulaşabilmiştir.tarihte yazı insanların sözlü ifade edebildiklerine bir alternatif teşkil etmesinin yanı sıra kütlesel ,fiziki anlamda gelecek nesillere ne kadar korunarak uygun şartlarda aktarılırsa,o kadar degerli belge,bilgilendirme kaynagı olma özelligini her daim koruyacaktır. türkçemizde yerleşik olarak kullanıldıgı üzere ''söz uçar yazı kalır'' misalindeki gibi.

gündüz maçı gece maçı hafta içi maçı hafta sonu maçı

bjk logo
bjk logo
inönü stadı gündüz maçı
inönü stadı gündüz maçı
bjk gündüz maçı
bjk gündüz maçı
gündüz maçından enstantane
gündüz maçından enstantane
gece boş stad
gece boş stad
olimpiyat stadında gece maçı
olimpiyat stadında gece maçı
gündüz maçı
gündüz maçı
gece dolu stad derby maçı
gece dolu stad derby maçı
GÜNDÜZ MAÇI GECE MAÇI HAFTA İÇİ MAÇI HAFTA SONU MAÇI : futbol sektör,endüstri anlamında gizli bir lokomotiftir.toplumların olumlu yada olumsuz yönde sosyalleşmesinde en önemli.etkenlerden biridir. günümüzde türk futbolunun düşmüş oldugu bu kaos ortamında.futbola güven ve merakın azaldıgı şu günlerde.insanların hafta içi çalışıyor olmalarınıda dikkate alırsak fikstür programını sıkıştırmak,hızlandırmak adı altında.yapılan yogun gündüz maçları,uzun zamandır futbol tutkunlarının alışıla geldigi üzere oldugu gibi maçları cumartesi,pazar geceleri uygulanan gece maçları şekline döndürmeyip,hafta içinde maç hafta içinde derby ler hariç gece maçı oynatma ısrarımız devam ettigi müddetçe.bu kaos ortamının bir an önce çözülmesine bir darbede kendi elimizle vuruyor oldugumuz kanaatindeyim.gündüze maç alınacaksada bunları hafta sonu maçları,hafta sonu gece maçları şeklinde uygulanması daha dogru olur kanaatindeyim.

alyazmalı asya selvl boylu ilyas

selvi boylum al yazmalım afişi
selvi boylum al yazmalım afişi
alyazmalı asya
alyazmalı asya
selvi boylu ilyas
selvi boylu ilyas
selvi boylum al yazmalımdan bir enstantane
selvi boylum al yazmalımdan bir enstantane
ALYAZMALI ASYA SELVİ BOYLU İLYAS : bir Türk sinema şahaseridir Selvi Boylum Al Yazmalım.çeşitli kanallardan yapılan anket taramalarını ve Türk sinema tarihinin klasikleri anlamında(yeni jenerasyon gişe yapmış filmler hariç)en iyi 10 filmini tarayıp inceledigim bu çalışmamda büyük bir bölümünün sıralamasında ilk üçte yer alıyor yeri sıralama basamagı olarak degişmekle beraber,çogunlugun kanaati ile en iyi filmi sayılabilmektedir.Kırgız yazar Cengiz Aytmatovun 1970 te yayınlanmaya başlanan kitabından uyarlanmıştır.filmi usta yönetmen Atıf Yılmaz yönetip,özgün müziklerini müzigimizin gerçek babası Cahit Berkay da yapınca ortaya böyle bir şaheser cıkmasıda biraz daha kolaylaşmış oldu tabiki.Alyazmalı Asya'yı(Türkan Şoray'ın),Selvi Boylu İlyas'ı(Kadir İnanır'ın)canlandırdıgı bu baş yapıtı,her iki sanatçıda sinema kariyerlerinin belkide zirvesine çıktıkları dönemde bir araya gelerek oluşturmuşlardır.filmin ana karakterlerinden biri olan ve finaline damga vuran sahnesiyle Cemşiti (Ahmet Mekin)de anmadan geçmek olmaz tabiki.filmin finalinde Asya kendisini terk edip giderek uzun zaman sonra tesadüfi olarak karşısına çıkan gerçek anlamda sevdigi ve oglu Sametin babası olan İlyas'ımı yoksa zor günlerinde kendilerine kol kanat geren Cemşit imi tercih edecektir.İlyasla gitmeyimi yoksa Cemşitle kalmayımı seçecektir. bu husus merakla beklenirken,Türkan Sultanımızın agzından şu sözler çıkmış ve büyük bir sevgi saganagına dönüşmüştür_sevgi emektir.deyip Cemşit'le kalmayı seçmiştir.

yaşamak için yemek yemek için yaşamak

yemek için yardıma muhtaçlar
yemek için yardıma muhtaçlar
yaşamak için yemek yiyenler
yaşamak için yemek yiyenler
yaşamaya çalışıp yemek yiyenler
yaşamaya çalışıp yemek yiyenler
yemek yardımı
yemek yardımı
yemek için yaşayanlar
yemek için yaşayanlar
double obez
double obez
yemekten çatlayanlar
yemekten çatlayanlar
yemek için yaşayan adam
yemek için yaşayan adam
nasıl yiyecegini şaşırmış
nasıl yiyecegini şaşırmış
YAŞAMAK İÇİN YEMEK YEMEK İÇİN YAŞAMAK : Dünyamızdaki insanlar arasında gelir dagılımındada,gıda kaynaklarına ulaşmadada ciddi dengesizlikler var.bir kesim Dünyalık ihtiyacının çok üzerinde kazanıp,tüketebilirken,bir kesim maalesef açlık ve sefaletten kırılıyor.türkçemizde çok manidar ve igneleyici bir deyim mi desem tabirmi desem.yaşamak için yemek mi? yemek için yaşamak mı ? diye sorgulama yapan bir özlü söz var.yaşamak için günlük gıda ihtiyacını tedarik edemeyip,kalori anlamında kayıba ugraya,ugraya,açlıktan ölen yüzbinler,milyonlar mevcutken.bir diger yüzseksen derece zıt kutupta kazandıgını yiye yiye bitiremeyen,yemek yemeyi bir yaşam biçimi olarak gören adeta yemek için yaşayanlar var.migde fesatından fizyolojik yapısı degişip,obezitenin üst sınırlarını zorlayan bu tipler.günümüzde varlık ile yokluk,açlık ile tokluk arasındaki derin tezatıda gözler önüne sermektedirler bir bakıma.büyük kentlerin varoşlarında bile günlük anlamda hayatını idame ettirebilmek için yerel idarelerin,sivil toplum örgütlerinin,yardım severlerin katkılarını bekleyen binlerce insan var.birde yemek için yaşayanlarda elit kesim var ki,onlar ne bulursa yiyen olmamakla beraber hayatın lezzet üzerine kurulu bütün seçkin degerlerini tadmayı denemeyi,bir akşam yemegini hazar denizi havyarı ile yapmayı(ona verdigi para ile afrikada bir kabile 3 ay gıda sorunu çekmeden karnını doyurabilir)sevenler vardır ki insanın yaradılışına dahi aykırıdır.daha duyarlı bir toplum ve insanlık dileklerimle.

geri dönen bumerang geri dönemeyen bumerang

bumerang yapımı
bumerang yapımı
havada bumerang
havada bumerang
bumerang
bumerang
bumerang lı aborjinler
bumerang lı aborjinler
bumerang fırlatan aborjin çocuk
bumerang fırlatan aborjin çocuk
bumeranglı aborjin
bumeranglı aborjin
şehirler arası turlayan bumerang
şehirler arası turlayan bumerang
dönemeyen bumerang
dönemeyen bumerang
GERİ DÖNEN BUMERANG GERİ DÖNEMEYEN BUMERANG : bir aoredinamik harıkası icattır bumerang aslında.Avustralyanın aborjin ismi verilen yerlilerince icat edilip kullanıldı genel kanaat olsada eski dönemlerde mısırda ve hindistanda,avrupanın bir bölümünde kullanıldıgıyla ilgili veriler mevcuttur.fırlatıldıgında geri dönen bumerang lar oldugu gibi geri dönemeyen bumerang lar gerekli agaç yapısına açı ve yapım şekline uygun olmayanlardır.genellikle 90 derecelik bir açının üzerinde dizayn edilir.geri dönen bumerang lar genelde avlanma için kullanmakta, geri dönemeyen bumerang lar ise savaş aracı olarak kullanılmakta,çarptıgı yerde kalmaktadır.yapımında okaliptüs ve akasya agacı tercih edilir.boyu çogunlukla 40 cm ile 90 cm arasında degişir.kendi arkadaş çevremizde,içimizde bumerang diye adlandırdıgımız bir dagcı arkadaşımız vardı.nice dag tırmanışlarından sorunsuz ve başarılı geri dönüyordu. bu yazımda ethem biraderime ithafen olsun.

bogazda facia bogazda panik bogazda güvenlik

bogazda kaza
bogazda kaza
bogazda facia
bogazda facia
bogazdan kılavuz eşliginde güvenli geçiş
bogazdan kılavuz eşliginde güvenli geçiş
bogazda en dar noktasından gemi geçişi
bogazda en dar noktasından gemi geçişi
BOGAZDA FACİA BOGAZDA PANİK BOGAZDA GÜVENLİK : İstanbul bogazı bir iç denizde olası,ve Karadenize kıyısı olan limanlardan,Egeye ve Akdenize açılan yegane geçiş yolu olması sebebiyle ayrı bir öneme sahiptir.bogazdan geçiş yapan gemilerin özellikle yabancı bandıralı olup bogaz geçiş tecrüsebesi olmayacak kadar az geçiş yapmış olanları büyük risk oluşturmaktadır.bogazın en dar noktası neresi,nerede bogaz akıntısı doruga ulaşıp geminin manevra kabiliyetini etkileyebilir gibilerden teknik bilgi eksiligi olan bu kaptanlar herdaim potansiyel bombadır,bir bakıma İstanbul ve İstanbul bogaz trafigi için.İstanbul bogazı 1979 senesinin 15 kasımında Haydarpaşanın hemen açıklarında yaşadıgı Karadenizden giriş yapmış Evriyali isimli yunan bandıralı kuru yük gemisiyle,bogaza Çanakkale istikametinden giriş yapıp bogazı geçip Romanyaya taşıdıgı 94.600 ton ham petrolle yol almakta olan İndependenta isimli Rumen bandıralı geminin çarpışmasına sahne oldu.bu bogazda facia ya yol açan durum bu güne kadar gerçekleşmiş en büyük İstanbul bogaz içi felaketi olarak kayıtlara geçti.Evriyali büyük hasar almamakla birlikte,İndependenta'da büyük bir patlama ve 27 gün söndürülemeyen bir yangına sahne oldu,bu faciada 43 İndependenta personeli öldü.bogaz içinde özellikle sahil kesiminde yerleşim yerleri olanlar,yalı ve denize sıfır konumundaki işletmeler,her bogazdan geçiş yapan tonaj ve büyüklük anlamında ektrem boyutlarda gemi geçişinde tedirginlik ve panik yaşamaktadırlar.bogazda panik olgusu her ne kadar var olan durumu kanıksamış olsalarda İstanbulluların yaşantısının bir gerçegi olmuştur.bogazda güvenlik,bogazdan güvenli geçiş denildigindede hiç kuşkusuz Çanakkale istikametinden başlayıp,İstanbul bogazının Karadeniz çılışına kadar ki bölümünü denetleyip trafik kontrolunu daglayıp,seyrüseferi yönlendiren sektör anlamında iletişim kuleleri vardır(sektör Kadıköy,sektör Kandilli v.b)ayrıca bogazdan geçişi belli kurallara baglanan grostondaki ve büyüklükteki gemilerede kılavuz kaptan alması zorunlulugu uygulanmaktadır.

masum garnitür turşu hilesiz turşu

turşu festivali
turşu festivali
garnitür turşu
garnitür turşu
kornişon turşu
kornişon turşu
patlıcan turşusu
patlıcan turşusu
karışık turşu
karışık turşu
evde dogal hilesiz turşu
evde dogal hilesiz turşu
MASUM GARNİTÜR TURŞU HİLESİZ TURŞU : soframızda bir farklı tadtır,çeşitlilik,kültürdür turşu.çogu zaman garnitür olarak,yemeklerin yanında lezzet arttırıcı bir yardımcı olarak kullanılır. masum garnitür turşusu,içindeki oluşumunda kullanılan malzemelerin temelde esas,uygulamada farklılık göstermesinden dolayı.saglıga uygun,tüketilmesi riskli olarak,iki ayrı gurupta degerlendirilmektedir.turşu yapımında adile naşit ve münir özkul'un neşeli günler filmine konu oldugu şekliyle sirke esas alınan ve limon esas alınan yapımıyla basitçe iki gurupta ele alınabilinir.içine tad vermesi için tuz seviyesi ayarlanarak,sarımsak ve hava almayacak düzeyde su konulması esasına dayanır turşunun yapımı.evde turşu yaparken,dogal yollara baş vurulur çogunlukla.bir bakıma hilesiz turşu en sade,en masum haliyle.hazırlanır. yapımında geçmişten gelen haliyle kadınların bir araya gelip imece usulü,birlikte temizleyip yapımını yardımlaşarak,herkesin ihtiyacını karşılayacak düzeyde bollukta yapılan turşu aktiviteleride hatırımızdadır yakın geçmişimizden nostaljik birer anı olarak.turşu,yapımında içerisine çabuk olgunlaşması,uzun süre bozulmadan dayanabilmesi için kullanılan asetik asit kullanımı nedeniyle özellikle suyunun içilmesi ciddi risk oluşturan bir gıda maddesi kapsamıdadır günümüzde.

zeytinde hile zeytindeki tanıdık zehir

zeytin agacı
zeytin agacı
siyah zeytin
siyah zeytin
işlenmiş yeşil biberli zeytin
işlenmiş yeşil biberli zeytin
zeytin salatası
zeytin salatası
zeytin işleyen kızlar
zeytin işleyen kızlar
ZEYTİNDE HİLE ZEYTİNDE TANIDIK ZEHİR : zeytin daha ziyade bizim cografyamıza özgü bir gıdadır.çok yakın komşularımızda dahi bu bitki oluşmakta,gelişmekte zorlanmış,sanayiye kazandırılacak kalitede ürünler vermemiştir.bizde kalite zeytinler ekseriyetle Bursa,Balıkesir civarında üretilmektedir.zeytin günlük yaşantımız ve garnitür,kahvaltı kültürümüze bu kadar girdikten sonra.bundan elde edilen yan ürünler çeşitlilik kazanmış,işleme teknikleri ve kalitesi artmıştır.bu gelişmelerle birlikte her sirkülasyonu yüksek,tüketimi yogun üründe oldugu gibi zeytinde hile,saglıgı tehdit eden uygulamalara yönlelenler olmuştur.zeytinin işlenmesi esnasında.zeytinin bünyesinde var olan acılıgı kısa yoldan gidermek daha çabuk satışa sunabilmek için.kostikleme denilen bir yöntem uygulanmaktadır.kimyadaki adı naoh (ticari sektördeki adı ile kostik)olan sodyum hidroksit adlı bu kimyasal ,bu korozif madde kullanılmaktadır.fermante edilme aşamasında,çok iyi bir nötrelizasyon gerektiren bu işlem maalesf çogu zaman tam manasıyla uzun süreli zahmet gerektirdigi şekilde yapılmıyor. bu kostikleme işlemi başarılı yapılsa dahi bu uygulama sonrası satışa sunulan zeytinler dogal,naturel zeytinlere göre ciddi besin degeri kaybına ugramış olmaktadırlar zeytindeki tanıdık zehir uygulamasının önüne geçilmesi,yada kısıtlanması saglıklı sofra,saglıklı kahvaltı için kaçınılmaz bir gereklilik olmuştur.