.

Popüler Yayınlar

4 Nisan 2016 Pazartesi

internetten alışveriş sanal alışveriş

e-ticaret
e-ticaret
hepsiburada
hepsiburada
daybuyday
daybuyday
limango
limango
İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ SANAL ALIŞVERİŞ : yakın bir geçmişte yaşadıgım bir tecrübeyi paylaşmak istiyorum sizlerle nacizane yol gösterici olur,ışık tutarsa,sevinirim.yaklaşık15-20 günlük bir araştırma ve mukayese etme aşamasından sonra bir notebook almaya karar verdim. marka ve modelinde karar kıldım. sıra geldi.en uygun fiyatla nereden alabilecegim hususuna. bir çok mal pazarlayan müşterisi olan bir sanal alışveriş sitesinden adı bende saklı bir firmada bu piyasa fiyatı 1490-1550 tl bandında dolaşmakta olan laptopu 1367 tl ye buldum.hiç oyalanmadan kredi kartımdan para transferini tek çekim olarak yaparak,sitedeki,aynı gün içinde kargo seçeneginide işaretleyerek başladım gelmesini bekleyecegim sözde malımın yolunu gözlemeye. bir gün, iki gün, beş gün, yedi gün, ne gelen var, ne giden.bu arada çeşitli forum sitelerinde bu alışveriş yaptıgım sanal magaza hakkındaki yapılan olumsuz yorumlarıda okuyunca moralim iyice bozulmaya başladı. firmanın telefonları çalıyor, çalıyor, açan yok.attıgım e-mail lere zaten yanıt gelmiyor.derken havalemin üzerinden 9 gün geçti.en sonunda gün içerisinde malımı kargoya vermez, ve tarafıma bir kargo takip nuramasıda iletmezlerse kendilerini savcılıga(nitelikli dolandırıcılık yaptıkları gerekçesi ile)verecegimi bildiren bir mesaj attım.3dk sonra cep telefonumdan tarafıma dönüldü ve malı o gün kargoya vereceklerini. söylediler. bende önlerinde yarım saat oldugunu beklemeye tahammülüm olmadıgını ilettim kendilerine. karşılıklı atışma, ve polemiklerden sonra telefonu kapadım.20 dk sonra bana dönüş yapan müşteri hizmetlerinden bayan _ödemesini yaptıgınız ürün kargoya verildi şuda kargo takip nosu dediginde bir hayli rahatlamış,acaba dolandırılıyormuyum sendromunu atlatmıştım.gün içinde ve bir gün sonra iletimin kargo şirketinin sitesinden takibini yapmıştım. sözünü ettikleri takip nosu ile malım söz konusu kargo şirketinin mecidiyeköydeki şubesinde göründü gün boyu. bir gün sonra aynı kargo şirketinin bursa merkez ve osmangazi ilçesinin içinde adresimi kapsayan başaran şubesiyle yaptıgım telefon görüşmelerinden sonra anlaşıldıki. evet gerçekten bir gün önce 12:42 de söz konusu kargo ya verilen bir koli varmış.takip nosuda dogruymuş. ancak gönderici(yani sanal alışveriş firmasının sanal elemanları)aynı gün saat 16: 15 te gönderimin durdurulmasını talep ederek malı gelip kargodan geri almışlar.elimde açık ticari ünvanı, adres,tel ve faksı olan bu firmayı uzaktan uzaga kendi kendime sinirlenip bir yaptırımda bulunamıyacagımı tahmin ederek. atladım istanbul mecidiyeköye gittim.sabahın erken saatlerinde kısa bir arama sonucunda magazanın yerini buldum benim adım şu,şu buda ürünümün sipariş takip nosu bu ürünün akibeti nedir. diyo sordugumda. akıllara ziyan bir yanıt aldım. şöyle diyordu yetkili_ürün tarafınıza gönderilme aşamasında kredi kartları takip ve güvenlik merkezinden bir uyarı mesajı aldık. ikamet adresinizle kargonun teslim edilmesini istediginiz adres farklı oldugu için malı göndermekten vaz geçtik. iyide kardeşim dedim. ben kredi kartımdan para transferini yaptıktan 1dk sonra cep telefonuma zaten benim hesabınıza geçen para bilgisi geldi bu işlemler online yapılıyor günümüzde.mal elinizde varsa buraya kadar gelmişken elden alayım. al buda kimligim dedigimde kapıdan ve magazadan satışları olmadıgını söylemeye başladılar.bende en son para iademin hemen hesabıma yapılmasını yoksa direk olarak şişli cumhuriyet savcılıgına gidecegimi söyledim.10-15 dk lık bir bekletme ve sagla solla yaptıkları telefon görüşmelerinden sonra bana imzalı,kaşeli tarafımın hesabına şirket hesabından 1367 tl iade yapıldıgı açıklamasını detaylı açıklayan bir kagıt verdiler bende bursaya döndüm. dönüşümün üzerinden 3 gün sonra sözü edilen para ancak hesabıma geçmişti yaptıgım takipler sonunda gördügüm kadarıyle.demem o ki neyi ögrenmiş olduk bu durumda özetle internetten alışveriş yaparken 1- sanal magazanın tel ile ulaşılınabilinen bir müşteri hizmetleri varmı? 2- yazışma için bir e posta adresi verilmişse buradan yanıt geliyor mu? 3- ellerinde olmadıgı halde int ortamında en ucuz fiyatı vermediklerini tegit etmek için online stok takibi ve sorgulaması yapılabiliniyormu? 4_adresleri gerçek mi ? v.s ,v.s , v.s sütten agzım yandı bir daha bilindik köklü, alıcıyla satıcı arasındaki alışveriş sorunsuz sonuçlanana kadar yapılan ödemenin bir havuzda tutulmadıgı alışveriş sitelerini hiç ciddiyede almıyorum. kimseyede e-ticarette önermiyorum.

1 yorum:

  1. alışveriş ile ilgili aramalar
    alışveriş siteleri
    alışveriş kulüpleri
    alışveriş saati
    alışveriş sepeti 2
    limango
    morhipo
    vip dükkan
    internetten alışveriş yapabileceğim siteler.
    en güvenli türkçe internetten alışveriş yapılan siteler.
    kredi kartıyla güvenliği üst düzeyde olan alışveriş siteleri.
    kargo ile teslimat yapan güvenilir alışveriş siteleri bul.

    YanıtlaSil